شانگهای پایتخت اقتصادی چین
نوشته شده توسط : mali

شانگهای پایتخت اقتصادی چین

شانگهای پایتخت اقتصادی و پر جمعیت‌ترین شهر چین با حدود ٢٠ میلیون نفر جمعیت، آمیزه‌ای است از آثار تاریخی و معابد و محله‌های قدیمی که مانند یک نقاشی آبستره در کنار آسمان‌ خراش‌ های مدرن و امروزی، تالارهای بورس سهام و فلزات و مغازه‌های شیک برندهای گران قیمت، در هم تنیده‌اند. در کم‌ ترین شهری از دنیا می‌ توان چنین ترکیب شلوغ اما دوست داشتنی را در کنار هم یافت. شانگهای در واقع بیشتر شبیه به یک انبار شلوغ است که گوئی در پشت ظاهر بی‌ نظمش، ترتیب خاصی نهفته و این ترتیب، جز با سپردن خود به دست این ابر شهر استثنائی آشکار نمی‌شود.

البته فراموش نکنید خیلی مهم است چه فصلی از سال وارد این شلوغی شوید؛ تابستان‌های گرم که رطوبت هوا هم بالاست، شاید موقع مناسبی برای گشت و گذار در شانگهای نباشد. تحمل گرما سخت است و مجبورید مرتب تاکسی سوار شوید و از دیدن خیلی جاها باز می‌مانید. پاییز هم با این‌که از گرمای هوا کم شده، اما زمان شروع بارندگی‌ هایی است که تا زمستان ادامه دارند. بهترین وقت برای سفر به شانگهای، در ماه مه و هوای دلپذیر بهاری است؛ مگر این‌ که برای تجارت قصد رفتن داشته باشید و مجبور شوید زمان دیگری به آن‌ جا سفر کنید.

مانند هر مسافری که با هواپیما به این شهر سفر کرده باشد، اولین چیزی که از شانگهای می‌ بینید فرودگاه مدرن آن خواهد بود. پیمودن فاصله‌ی فرودگاه تا شهر با تاکسی حدوداً یک ساعت زمان می‌برد. اگر بار چندانی به همراه نداشته باشید، پیمودن این مسیر با قطارهای سریع‌السیری که Maglev نامیده می‌شوند، بیش از پانزده دقیقه طول نمی‌ کشد. اتوبوس‌های فرودگاه به شانگهای نیز با کرایه‌ ی ارزانشان، انتخاب خوبی برای پیمودن فاصله‌ ی فرودگاه تا شهر هستند.

رودخانه‌ای عریض از وسط شهر می‌گذرد و آن‌ را به دو نیمه‌ ی شرقی و غربی تقسیم می‌کند و همانند شهر هایی از این نوع، جلوه‌ ای خاص به بافت شهر داده است. این رودخانه، شهر را به دو قسمت بزرگ شهر قدیم شانگهای و قسمت مدرن و امروزی‌تر شهر در قسمت شرق رودخانه که شامل برج‌ ها و ساختمان‌ های بلندی مانند ساختمان تجارت جهانی (SWFC)، برج تلویزیونی، برج هتل و دفاتر هایت، بانک‌ها، ساختمان بورس و... می‌شود. در طول روز در این قسمت شهر عمدتاً با حجم بسیار زیادی از کارمندان شرکت‌ های چینی و بین‌ المللی رو به‌ رو می‌شوید که بی‌ وقفه در حال حرکت هستند، چون در شانگهای هر ثانیه قیمت دارد. شاید آرامش را در چهره‌ ی این کارمندان و یا رؤسای کت و شلوار پوش آن‌ها فقط برای مدت کوتاهی که برای خوردن نصفه ساندویچ یا سالاد وسط روز و نوشیدن یک فنجان چای سبز یا قهوه، دست از کار کشیده‌اند، بتوان دید. از این زاویه که نگاه کنیم، شانگهای مانند تمامی کلان‌شهرها، بسیار جدی و تا حدی خشن است.

شانگهای شبیه‌ ترین شهر جهان به نیویورک است و همین باعث شده تا خیلی‌ها این شهر را نیویورک شرقبنامند. شانگهای قلب تپنده‌ی اقتصاد کشور اژدهاست و می‌توان همه‌ جای شهر از این مساله مطمئن شد.

در قسمت قدیمی‌ تر شهر اما زندگی از نوع دیگری است. بازارهای شلوغ قدیمی چینی، که حتی اگر قصد خرید چیزی را نداشته باشید، ساعت‌ ها شما را به خود مشغول می‌سازد، در مقابل معابد بزرگ و کوچک که بر اساس فلسفه‌ی ذن طراحی شده و احساس آرامش غریبی به بازدیدکنندگان می‌دهد.

در مورد انتخاب محل اقامت‌ تان در شانگهای، باید دقت زیادی به خرج دهید. بسته به این ‌که به عنوان توریست به این شهر سفر کرده‌اید و یا برای تجارت و بازدید از یک طرف تجاری، انتخاب هتل می‌تواند متفاوت باشد. اگر برای تجارت سفر می‌ کنید، حتما سعی کنید در نزدیکی محل ملاقات‌ های خود هتل رزرو کنید؛ ناگفته می‌توان حدس زد که در ساعت‌های شلوغ روز مانند اوایل صبح و زمان تعطیلی سازمان‌ ها و همچنین آخر هفته‌ ها، ترافیک می‌تواند زمان زیادی از شما تلف کند و شاید موفق نشوید به همه‌ ی کارها سر و سامان دهید.

قیمت هتل‌ها در طول هفته در قسمت‌های مختلف شهر متفاوت است؛ به عنوان مثال قیمت هتل در قسمت تجاری شهر در شرق رودخانه، آخر هفته‌ها بسیار ارزان است؛ هر چند که به همان مقدار باید برای رسیدن به سمت دیگر شهر هزینه‌ی تاکسی بدهید. 

گفتیم تاکسی، بهتر است بدانید هزینه‌ ی تاکسی برای سوار شدن ١٠ یوان (معادل ١٧٠٠ تومان) برای ١٥٠٠ متر اول و بعد از آن برای هر کیلومتر ٢ یوان است؛ سیستم متروی بسیار قوی و با پوشش بسیار عالی و سریع هم به کمک حمل و نقل این شهر عظیم آمده است.

پیشنهاد می‌کنیم در شانگهای صبح زود از خواب بیدار شوید، به میدان مردم بروید و از تماشای تمرین‌های ورزشی مربوط به معبد شائولین لذت ببرید. از آن‌جا برای تماشای معماری فوق‌ العاده‌ی معبد تیان-آن، پیاده به سمت آن حرکت کنید؛ تا ظهر فرصت دارید سری به خیابان تای کانگ لو بزنید که ساعت‌ها وقت شما را با مغازه‌های کوچک و بزرگ از انواع صنایع دستی و آثار هنری پر خواهد کرد؛ ناهار را می‌توانید در یکی از رستوران‌های غذاهای بین‌المللی و چینی همان‌ جا میل کنید. بعد از کمی استراحت بعد ازظهر خود را با قدم زدن در خیابان نانجیگ بگذرانید؛ غروب و شب خود را خالی بگذارید برای رفتن به اطراف باند و رودخانه و از نمای فوق‌العاده‌ی سمت شرقی این رودخانه لذت ببرید. تصویری که شما در این قسمت می‌بینید شبیه به یک تابلوی رنگارنگ نقاشی است که معروف‌ ترین نمای شهر نیز هست.

کافه‌ها و رستوران‌های اطراف باند که چشم‌ اندازی به نمای شرقی شهر دارند، اغلب گران هستند. بنابراین توصیه می‌کنیم اگر خواستید به این رستوران‌ ها بروید، سعی کنید دلیل مهمی برایش داشته باشید و یا آن را به عنوان یک خاطره‌ ی خوب به خانواده‌ ی خود هدیه دهید؛ خاطره‌ ای به یاد ماندنی و البته هدیه‌ای گران. 

در کل برای این که از بودن در شانگهای لذت ببرید و همزمان از جاهای دیدنی این شهر هم بی‌نصیب نمانده باشید، بهتر است حداقل یک هفته را در این شهر بگذرانید. برای اقامت‌ های طولانی در شانگهای می‌توانید از مهمانخانه‌ های کوچک و بزرگ شهر استفاده کنید؛ مراقب باشید مکان انتخاب شده در محله‌ ای مناسبی باشد و حداقل‌ های بهداشت و پاکیزگی را داشته باشد.

شما با انتخاب تور چین برای سفر می توانید از تمام این امکانات استفاده ی لازم را ببرید و بیش تر وقت خود را صرف گشت و گذار در شهر بسیار زیبای شانگهای کنید در کنار تمام این زیبایی ها شلوغی شهر شبی آرام را در یکی از بهترین هتل های شهر که تور چین با انتخاب خودتان برای شما در نظر میگیرد را دارا باشید.

 تور چین تابستان 95 | تور چین شهریور 95

شانگهای پایتخت اقتصادی چین

شانگهای پایتخت اقتصادی چین

 





:: برچسب‌ها: شانگهای پایتخت اقتصادی چین, دیدنی های چین, مناطق گردشگری چین, مکان های دیدنی چین ,
:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 تير 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: